ד"ר קובי שגיא: עשה ואל תעשה – הרטבת לילה אצל ילדים

הרטבת לילה אצל ילדים

הרטבת לילה אצל ילדים זו תופעה מעיקה. הורים שמתמודדים עם ילד כזה מגלים כל בוקר מחדש את האכזבה מהרטיבות ומהריח הלא נעים. והם מוכנים לנסות שיטות שונות כמו של
ד"ר קובי שגיא כדי להתגבר על התופעה המעיקה הזו. אך כדאי לזכור כי פעמים הורים עלולים לטעות ולבצע פעולות לא נכונות שמזיקות לילד ולתהליך ולא מביאות עמן כל תועלת.

ד"ר קובי שגיא: מה לא לעשות?

  • ילד צריך לקחת את האחריות על הכתפיים שלו. וזה אומר שאתם ההורים לא אמורים לקחת אותה על עצמכם. נכון, אתם נאלצים להתמודד עם התוצאות של התופעה וגם מחפשים דרך למנוע הרטבות לילה. אבל אתם לא אמורים לסחוב את הילד לשירותים, אסור לכם להגביל את כמות השתייה של הילד. כמו כן חשוב מאוד להימנע מיצירת תדמית של מרטיבן לילד שלכם.
  • עונשים לא תמיד עוזרים. ולכן גם אם אתם כועסים על הילד ונראה לכם שלא אכפת לו מכל העניין אל תענישו אותו על כך (יאמר זאת גם ד"ר קובי שגיא). ההרטבה הזו בטוח לא נעימה לו והוא חפץ אולי אף יותר מכם להיגמל ממנה.

ד"ר קובי שגיא: מה נכון לעשות?

  • נכון לצ'פר את הילד ולתגמל אותו על כל הצלחה. חיזוקים חיוביים תמיד מועילים יותר מעונשים וגערות. נסו לראות את ההצלחות של הילד אף אם הן קטנות ותגרמו לילד לחוש כי שווה לו להתאמץ כדי להימנע מהרטבות.
  • חשוב מאוד לכבד את הילד באשר הוא. הוא אינו תינוק ולא חסר אחריות, הוא וודאי לא מגעיל ועליכם להימנע מלתת לו תחושות כאלו. הוא הילד שלכם ואתם אוהבים אותו בכל מצב. ואתם מחפשים יחד אתו את הפתרון.
  • יש כיום מגוון שיטת מקצועיות שנועדו לתת מענה למקרים של ילדים מרטיבים. אחת השיטות המומלצות ביותר היא השיטה של ד"ר קובי שגיא. מדובר על שיטה שמשלבת טיפול קוגניטיבי התנהגותי לצד מכשור שמאמן את מנגנון ההתאפקות להיות פעיל גם בלילה. טיפול מוצלח עשוי להועיל עד מאוד ולאפשר לילד להתגבר על התופעה וללכת לישון בתחושת ביטחון שהנה, מהיום והלאה הוא יקום יבש!
בעלי חיים בריאות טכנולוגיה כללי סיעוד ספורט עבודה מהבית צרכנות תזונה
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיפול בדיכאון ללא כדורים
הטיפולים הנפוצים ביותר לדיכאון הם תרופות נוגדות דיכאון. עם זאת, אנשים רבים לא רוצים לקחת כדורים בגלל...
קרא עוד »
דצמ 25, 2022
רפואה אסתטית: המדריך המקיף שלך
יציאה למסע בעולם הרב-גוני של הרפואה האסתטית יכולה להיות דומה ליציאה לתחום של פוטנציאל אינסופי...
קרא עוד »
ספט 09, 2023
איך אפשר לערוך אימון למרתון לבד?
כדי להגיע למרתון מוכנים מכל הבחינות צריך לעבור תקופה של אימונים אינטנסיביים. את האימונים הללו מבצעים...
קרא עוד »
אוג 27, 2020