כל הסיבות לקחת את הילד דווקא אל רופא שיניים לילדים ולא רופא שיניים רגיל

כל הסיבות לקחת את הילד דווקא אל רופא שיניים לילדים ולא רופא שיניים רגיל

לא במקרה עולם הרפואה במקרים רבים ובפרט במקרה של רפואת שיניים, מחולק בין רפואה למבוגרים לבין רפואה לילדים. זה לא מקרי, הן בגלל שאופי הטיפול הוא לפעמים שונה לגמרי, סוגי הטיפולים שונים לגמרי, וגם היחס שצריך לספק למטופלים שונה לחלוטין. יש הבדל בין האופן בו צריכים לגשת אל הילד לבין האופן בו צריך לגשת אל מבוגר.

במקרה של רפואת שיניים זה בא לידי ביטוי באופן בולט, הן בגלל מאפייני הטיפול שנדרשים בהתאם לגיל והן מסיבות אחרות, שקשורות יותר לעניין של גישה, יחס וכדומה. צריך להדגיש, כמו במקרים רבים אחרים, הרי שגם ברפואת שיניים, יש מי שמתמחה בטיפול בילדים ויש מי שמתמחה בטיפול בבני נוער ומבוגרים (בדרך כלל מדובר על אותם רופאים עבור שני קהלים אלו). לכן כשרוצים לקחת ילד אל טיפול שיניים, מוטב לקחת אותו אל רופא שיניים לילדים ולא לרופא שיניים רגיל.

יש לכך שורה של הסברים, ראשית, מבנה השיניים של הילדים הוא שונה מאשר מבנה שיניים אצל מבוגרים. ילדים עד גיל מסוים יש להם שיניי חלב, אין להם שיניים רגילות, בשלב ששיניי החלב נופלות ויוצאות שיניים רגילות אז אפשר לטפל בהן בצורות שונות, כולל טיפול במקרים של חבלות בשיני חלב או יישור וכדומה.

שנית, ילדים מתמודדים בצורה שונה מאשר מבוגרים עם טיפולי שיניים. הרבה מבוגרים שקשה להם לעבור טיפולי שיניים, זה נובע אצלם מטראומה ישנה אותה הם חוו כשהם היו ילדים. לכן יש משמעות רבה לכך שהטיפול בילדים יהיה נכון ואחראי, כך לא ניצור אצלם טראומה.

שלישית, ילדים הרבה פעמים צריכים לעבור את התהליך בצורה אחרת, תהליך עם הרדמה, תהליך טיפול שמתבצע לאט ורגוע יותר מאשר אצל מבוגרים. קצב העבודה הוא שונה לגמרי.

ארבע, זמן ההתאוששות אצל ילדים הוא אחר, הוא יכול להיות יותר ארוך ולהבדיל ממבוגרים, לא תמיד ניתן לתת להם תרופות מסוימות שיאיצו את קצב ההחלמה או ישככו את הכאב.

לכן מומלץ להיעזר ברופא שיניים ילדים שמתמחה בטיפול בילדים באופן ספציפי. למידע נוסף בנושא היכנסו לאתר http://www.dr-anat.co.il/.

בעלי חיים בריאות טכנולוגיה כללי סיעוד ספורט עבודה מהבית צרכנות תזונה
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טרמיטים נחשפו: תובנות חיוניות
טרמיטים, שלעתים קרובות לא מובנים ומזלזלים בהם, הם יצורים מרתקים עם השפעה משמעותית הן על מערכות...
קרא עוד »
ינו 25, 2024
מה זה אמונה
אנשים מאמינים. כך מכנים בעולם את היהודים שומרי התורה והמצוות. מה זה בעצם אמונה? אמונה זה מלשון אמון....
קרא עוד »
אוק 01, 2020
מהי מתיחת בטן ולמי היא מיועדת?
כולנו חולמים על בטן שטוחה וחלקה, אבל מה עושים בהם שום תרגיל גופני או סוג של תזונה לא משפיעים על מראה...
קרא עוד »
אפר 03, 2019